محمود امانی در تشست نمایندگان شورای عالی آموزش و پرورش در استا ن ها:

ترسیم نحوه اجرای سند تحول بنیادین باید برای عموم قابل فهم و درک باشد/ اجرای سند تحول بنیادین باید به مطالبه ملی تبدیل شود

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه اجرای سند تحول بنیادین باید به یک مطالبه ملی تبدیل شود گفت: آموزش و پرورش باید به گفتمان ملی تبدیل شود و ترسیم نحوه اجرای سند برای عموم باید قابل درک و فهم باشد و همه نسبت به اجرای آن حس مطالبه گری داشته باشند.

به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، محمود امانی در هشتمین نشست سالانه نمایندگان شورای‌ عالی آموزش‌ و ‌پرورش در استان ها که به میزبانی استان آذربایجان شرقی شهر تبریز در حال برکزاری است با اشاره به نشست های قبلی شورای عالی آموزش و پرورش و شرح اقدامات، تاریخچه و نتایج جلسات برگزار شده گفت: هدف از برگزاری این نشست تبیین ماموریت ها، برنامه و طرح ها‌، تقویت ارتباط و تعامل بین حوزه سیاست گذاری و اجرا، نحوه تظارت بر حسن اجرای مصوبات شورای عالی‌، آگاه کردن افکار عمومی و مسئولین جدید الانتصاب نسبت به جایگاه شورای عالی آموزش و پرورش  است. 

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه این جلسه مهم ترین نشست کاری به لحاظ تدوین برنامه عملیاتی سال آتی بشمار می آید، افزود: نشست علمی جدیدی پیرامون نقش فعالیت و جایگاه شورای عالی برگزارکردیم تا ارتباط قوی فی مابین حوزه اجرا و سیاستگذاری بوجود بیاید. 

وی با تاکید بر اینکه اجرای سند تحول بنیادین باید به یک مطالبه ملی تبدیل شود ادامه داد: اگر وضعیت جامعه رو تحلیل کنیم موضوع آموزش و پرورش روز به روز مهم تر می شود‌، تاکیدات مسئولین کشور فضایی مناسب و با اهمیت همراه با انتظار جدی از آموزش و پرورش را ترسیم می کند. 

امانی  اظهار داشت: آموزش و‌پرورش نقش و اهمیت خود را در ترسیم آینده کشور به ما گوشزد می کند و یکی از وظایف شورای عالی آموزش و پرورش در این خصوص تقویت جریان مطالبه گری از آموزش و پرورش است چرا که توجه مسئولین را به این سمت و سو سوق می دهد و وظیفه دیگر آن تببین شرایط، امکانات، زیرساخت ها و ظرفیت اجتماعی؛ توجه به آموزش و پرورش است. 

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبری در مورد آموزش و پرورش گفت: فضای توجه به آموزش و پرورش بسیار ارتقا یافته و آموزش و پرورش یکی از مسائل اصلی کشور تبدیل شده است. 

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید به گفتمان ملی جامعه تبدیل شود ابراز داشت: ترسیم نحوه اجرای سند باید برای عموم قابل درک و فهم باشد و همه نسبت به اجرای آن حس مطالبه گری داشته باشند چون این سند مخاطبین مختلف دارد و گروه های اصلی خارج از سیستم آموزش و پرورش نقش های کلید در کشور دارند که می توانند حامیان این سند باشند.